woensdag 13 april 2022

De enige hoop

 

Jezus zag Hem liggen: Hij wist hoe lang hij al ziek was

en zei tegen Hem: ‘Wilt u gezond worden?’

Johannes 5:6 –


38 jaar lang hopen op een wonder.

38 jaar lang staren naar het water.

Anderen het water zien bereiken.

Zelf niet van je plaats af kunnen komen.

38 jaar teleurstelling.


En dan komt Jezus.

En Hij vraagt of je gezond wilt worden.

Je blik, die almaar staarde naar het water omdat dat je enige hoop nog was,

wordt getrokken door vriendelijke ogen. Door milde handen en een warme stem.


Een stem die zegt:

Ik weet dat je alles kwijt bent geraakt.

Jij denkt dat het water je enige hoop nog is.

Maar je enige hoop; dat ben Ik.

Durf je het water los te laten

en je blik te richten op Mij.

Wil je dat?

Wil je gezond worden?


Oh Heere, leer mij steeds meer mijn blik af te wenden

van wat ik denk dat hoop geeft

en mijn ogen te richten op U.

U geeft leven in overvloed.

 


 

1 opmerking:

www.annderverhaal.nl zei

Wat mooi Mariska. Herinnert mij aan een moeilijke tijd uit mijn leven, waarin ik die oproep zo verstond: "kijk niet naar je problemen, kijk naar het kruis waar ik jouw problemen heb gedragen."

Stoppen met hozen