woensdag 6 april 2022

Gods stem

Want de Heere berispt wie hij liefheeft.

Hebreeën 12:6 –


God verlangt er naar dat wij Zijn stem horen.

Waarom wil Hij dat?

Hij kent ons door en door.

Hij weet van onze onrust. Dat we ons zo vaak opgejaagd voelen.

Hij weet hoe moeilijk we het vinden om alles aan Hem over te geven.

Om te zeggen: Ik kan het niet, doet U het maar.

Hij kent onze trots.

En toch heeft Hij ons lief. Toch reikt Zijn genade hoger dan de sterren.

Toch strekt Hij Zich altijd weer naar ons uit.

Zijn zachte stem brengt ons tot rust en geeft ons vrede.

Dat wil God aan ons, Zijn kinderen geven in een wereld

die zoveel onrust geeft

en vrede rooft.


Wat God tegen ons wil zeggen,

zorgt ervoor dat ons hart sneller gaat kloppen.

Zijn woorden zorgen ervoor dat we tranen in onze ogen krijgen.


Maar voordat ik leerde om Gods stem te horen,

moest ik van een heleboel achtergrondgeluiden af.

Allerlei overtuigingen bijvoorbeeld, die niet strookten met wie God werkelijk is.

Ik moest ze afleggen.

Mijn drang om bezig te zijn vóór God, in plaats van te zijn bíj God.

Ik moest het afleren.

Minder moeten en meer ont-moeten.

God wilde dat ik dat onder de knie ging krijgen.


Zo snoeit Hij nog elke dag.

Zo leer ik ook nog elke dag.

Want wat zit er vaak nog veel trots in mijn persoon.

Wat wil ik graag zelf nog dingen aandragen.

Wat wil ik graag alles onder controle houden.

Zo creëer ik steeds mijn eigen achtergrond geluiden.

En hoor en zie ik niet wie God echt wil zijn.


God vraagt om dat alles af te leggen bij het kruis.

Net zo lang tot er nog maar één ding overblijft: God Zelf.


Hij brengt elk stemmetje in mij tot zwijgen.

Omdat Hij zoveel van me houdt.

Omdat Hij me wil dragen boven alles uit.

Omdat Hij wil dat ik mijn hoofd in vrede neer kan leggen.

Omdat Hij mij liefheeft…

Daarom.







4 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wat heb je het weer prachtig verwoord. Dankjewel.

Marja Verschoor-Meijers zei

Mooi geschreven, past bij mijn blog over gedachten detox!

Aritha V. zei

Lieve Mariska,

Ik vind deze blog heel dicht bij komen. Je geeft woorden aan wat ik ervaar op mijn eigen pad. Ik ben er stil van. Ik ben blij om je volgertje te zijn. Hij laat nooit los. Wat we vandaag doormaken, is Gods manier om ons voor te bereiden op de vrucht die je voor de toekomst zult dragen. Daar vind ik hoop in.

Op internet las ik een mooie tip: "Neem de tijd om te bidden en vraag God om je te laten zien hoe je de vrucht kunt herkennen die je nu draagt ​​vanwege het snoeien dat Hij in het verleden op u heeft gedaan." Eigenlijk zit jouw antwoord als een beetje verborgen in je blog.


Bijbeltijd zei

Mooi en waar! Dankjewel!

Stoppen met hozen