maandag 12 november 2018

Loslaten en verlangen

Benen opgetrokken op de bank, een boek in mijn handen en een kop thee binnen handbereik.
Af en toe mijmerend naar buiten starend, waar de bomen hun vlammend gekleurde kruinen boven het schuurdak uitsteken.

Zo bracht ik deze stille ochtend door.
Nog nooit zijn de bomen zo lang, zo mooi gekleurd geweest.
Warme kleuren; rood, oranje…
Alsof ze een belofte in zich mee dragen.
Alsof God me zeggen wil: ‘Ja, het leven is loslaten, en loslaten doet pijn, maar Ik heb ooit de belofte gedaan dat ik mijn kinderen nooit zou begeven en nooit zou verlaten.
De warmte van Mijn liefde zal bij je zijn.
Elk moment. Ook als alles dor en doods lijkt.
Als de kou van de winter in je botten sluipt en de dagen nog donkerder worden dan ze al zijn.
Ik zal er Zijn.

En ooit… ooit zul je meer begrijpen, meer weten. Je zult ontdekken dat de verborgen de geheimenissen van Mijn Koninkrijk veel groter zijn dan je dacht.
Je zult dichter bij het mysterie van Mijn Liefde komen dan ooit.

Kijk voor nu niet te ver voor uit.
Maar geniet van de dagen die je krijgt.
En verlang… blijf verlangen naar de eeuwigheid.
Een troostrijk verlangen naar de dag dat alles nieuw en anders wordt.

Zo verloor ik mezelf vanmorgen een beetje in de mijmeringen en de heimwee.
En ik dacht aan de prachtige woorden van Jean Pierre Rawie, die ik pas las:

Wij hebben alles nog tegoed,
wat ons dit leven heeft ontnomen,
uit welke verten wij ook komen
elkaar ten leste tegemoet.











4 opmerkingen:

eenhartonderderiem.blogspot.com zei

Heerlijk toch hè, dat het beste nog komt! Dat we eens alles zullen begrijpen. En Hem zullen zien van aangezicht tot aangezicht. Dat zal nog het allermooiste zijn. Gezegende
week Mariska!

DanielleOnderweg zei

Wat een mooi blog, dank je wel voor de reminder niet te ver vooruit te kijken.
Hij weet wat in de toekomst ligt en dat is genoeg.
In het nu leven, dicht bij Hem en weten dat het beste nog komt.

Aritha zei

Dank je wel Mariska. helemaal mooi, ook die laatste woorden.
Ja, Hij zal er zijn. Ook vandaag. Geloof dat maar. Vertrouw op Hem.

Adrianne - Aad Actief zei

Mooie blog!

Stoppen met hozen