maandag 19 november 2018

Hij kwam om te dienen

Herken je dat? Je zit in een lastige periode en je bent wanhopig op zoek naar een oplossing.
Je wilt dat het nu wel klaar is met al die moeilijke dingen en je weet inmiddels wel dat de Enige die jou de oplossing kan geven God is.
En dus lees je je bijbel, lees je goede christelijke boeken, je bidt alsof je leven er van afhangt.
Maar er lijkt maar niks te gebeuren. Je krijgt geen antwoorden.
Je verlangt als een hert dat verlangt naar water naar de God van jouw leven.
Maar niks van wat je onderneemt lijkt je dichter bij Hem te brengen.
Het enige wat je bereikt is dat je verwarring en je vermoeidheid nog groter worden.

Gisteren sloeg ik mijn bijbel open bij Matheus hoofdstuk 20.
En mijn oog bleef hangen bij vers 28:
De Zoon des mensen niet gekomen is om gediend te worden,
maar om te dienen, en Zijn ziel als losprijs te geven voor velen.

Wat een wonderlijke uitspraak van de God van de hemel en de aarde.
God Die zegt:
Wacht even, Ik ben helemaal niet gekomen om door jou gediend te worden.
Ik ben niet gekomen om door jou geholpen te worden.
Ik kwam om jou te dienen, en om jou te helpen.
Ik werd een nederige Dienaar, voor jou.’

Jezus kwam om ons verlossing te brengen en het reddende werk in ons leven te doen.
Maar ook na de dag van onze verlossing is Hij er om ons te dienen.

Als ik s’morgens wakker word zijn er zoveel dingen die ik nodig heb.
Wijsheid, kracht en hulp.
Nieuwe moed of blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid…
En precies daarom kwam Jezus ook.
Ik heb zo weinig te bieden, maar Hij heeft alles te bieden.

Als ik zelf ga proberen te dienen, geeft dat zoveel onrust.
Als ik me laat dienen door Hem, mag ik rusten.
Met mijn hoofd aan zijn borst om Zijn hart te horen kloppen wat zo vol liefde is voor mij.

En weet je wat zo mooi is?
Als ik dit leer, als ik mezelf in nederige bereidwilligheid leer over te geven aan het dienen van Jezus,
omdat ik weet dat ik niets van mezelf, maar alles van Hem mag verwachten,
dan ga ik vanzelf ook anderen dienen.
Omdat Zijn liefde me drijft om dat te doen.

Laat dit tot je doordringen als je wakker wordt in de morgen:
Jezus, de God van hemel en aarde staat klaar om jou te dienen deze dag.
Geef je aan Hem over.


4 opmerkingen:

Aritha zei

Dank! Dit had ik echt nodig en het is heel verhelderend.

Petrina Haak zei

Amen! Een schitterend begin van de dag als we zo telkens mogen starten. Direct beginnen met de waarheid en vanuit Zijn perspectief... Dank je voor het delen!

DanielleOnderweg zei

Wat een mooi blog, dank je wel.
God leert mij de laatste dat het enige wat ik hoef te doen is Hem grootmaken, dat staat gelijk aan rusten bij Hem.
Hij zorgt, dient ons, wat een mooi inzicht.

@Lineke zei

Dankjewel.En nu mijn ontvanger nog open zetten.

Stoppen met hozen