maandag 18 februari 2019

Waardevol

Jij bent zo kostbaar in Mijn ogen,
zo waardevol, en Ik houd zoveel van jou.
Jesaja 43:4 –

Jij bent waardevol! Je bent kostbaar in de ogen van God.
Hij houdt van je!
Er staat niet: je bent kostbaar als je zonder zonden bent en alles perfect doet.

Als Jezus ons iets heeft geleerd toen Hij rondwandelde op aarde is het dit:
een mens is waardevol, simpelweg omdat hij een mens is.
Ga maar na: alle zieke, zondige, buitengesloten, arme mensen die Hij tegen kwam:
Hij vergaf ze, Hij raakte hen aan, Hij eerde hen en Hij genas hen.

Onze waarde ligt verankerd in Gods oneindige liefde voor ons.
Die liefde houdt nooit op en is onvoorwaardelijk.

God heeft een plan met ons.
Onze bestemming ligt vast.
Op een dag worden wij de bruid van Christus.
We zullen voor eeuwig bij Hem wonen.
Zo waardevol vindt God ons; dat Hij ons Zijn bruid noemt.
En om ons Zijn bruid te maken, ging Hij de diepste weg.

Hoog wil ik U prijzen Heer,
Want U hebt mij gered.
Psalm 30:1




5 opmerkingen:

DanielleOnderweg zei

Zijn bruid, hoe bijzonder, ik kan het haast niet bevatten. Heer eert U dat bewustzijn maar uit diep in mijn wezen.

Aritha zei

Wat mooi als je daar bij mag leven, iedere nieuwe dag.

www.annderverhaal.nl zei

Wat fijn om dit te leven en vandaaruit vrij te leven.

www.annderverhaal.nl zei

Wat fijn om dit te weten...bedoel ik

Johanneke zei


Mooi geschreven. Onze waarde ligt verankerd in Gods oneindige liefde voor ons.Wat is het goed om dat steeds opnieuw te mogen beseffen.

Stoppen met hozen