zaterdag 23 mei 2020

Wijd open armen


We leven in roerige tijden. Corona houdt de wereld in zijn greep. De hele wereld. Ik moest pas denken aan de zondvloed. Ook toen was de hele wereld erbij betrokken.

God gebruikte Noach in Zijn grote liefde voor de mensheid. Noach heeft jarenlang van God getuigt en de mensen gewaarschuwd. Maar de mensen wilden niet luisteren.



Zou corona een straf zijn? Voor ons afdwalen? Voor onze eigen wijsheid? Voor onze goddeloosheid?

Lees eens met me mee in psalm 130.



Uit de diepten roep ik tot U, o HEERE;

Heere, hoor naar mijn stem.

Laat Uw oren opmerkzaam zijn

op mijn luide smeekbeden.

Als U, HEERE, op de ongerechtigheden let,

Heere, wie zal staande blijven?



Stel, dat God op al onze overtredingen zou letten. Niemand zou staande blijven.

'Er is immers niemand die goed doet, zelfs niet éen.' lezen we in Romeinen 3.

Jij en ik, we zijn niet beter dan de mensen die nog geen relatie met de Heere Jezus hebben.

Er is niemand die goed doet.



We lezen verder in psalm 130

Maar bij U is vergeving,

opdat U gevreesd wordt.



Bij U is vergeving. Opdat…U gevreesd wordt. God schiep de mensen tot eer en verheerlijking van Zijn Naam. Hij maakte de weg naar ons hart vrij, zodat we door de Heilige Geest gevuld zouden kunnen worden met Zijn volheid.



Laat Israël hopen op de HEERE,

want bij de HEERE is goedertierenheid

en bij Hem is veel verlossing. Psalm 130:7



Bij Hem is veel verlossing. Lees je dat goed? Niet maar net genoeg. Niet met je hakken over de sloot. Maar overvloed. Bij Hem is veel verlossing.



Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.



Zo’n overbekende tekst. Maar zo belangrijk. Ieder die in de Zoon gelooft gaat niet verloren.

Iedereen! Niemand uitgezonderd. Wat je verleden ook is, waar je ook vandaan komt.



Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Johannes 3:17



Dit was het doel van God. Niet om de wereld te veroordelen, maar om haar te behouden.

Ik zie voor me hoe God met Zijn armen wijd open staat om iedereen in Zijn liefde te verwelkomen. Hij roept het door heel de bijbel heen: Kom! Als je dorst hebt, als je geen geld hebt. Kom! Als je moe bent en belast! Ik zal je verzadigen, Ik zal je rust geven.



De mens? De mens stribbelt tegen. De mens wil zo graag zelf de heerschappij en de macht. Zelf de wijsheid in pacht. Zichzelf redden. En daardoor is de mens reeds veroordeeld.



Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet gelooft heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God. Johannes 3:18



Laten we deze tijd gebruiken om mensen te wijzen op de liefde van God. Liefde die groter, dieper, hoger en wijder is dan wij mensen ooit zullen bevatten. En laten we bidden dat mensen hun harten openen zodat het mosterdzaadje van geloof geplant kan worden.



De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. 2 Petrus 3:9



Ik bid dat mensen door ons heen die wijd open armen van God zullen zien. Armen die klaar staan om de hele wereld te omarmen.
Veilig in Jezus' armen. Niet straks pas, maar nu al. Aan God zal het niet liggen.





2 opmerkingen:

DanielleOnderweg zei

Inderdaad aan Hem zal het niet liggen.
Heer U mag door mij heen werken, help me me niet terug te laten houden uit vrees voor mensen.

Johanneke zei

Mooi verwoord Mariska, Zijn liefde is zo oneindig groot!

Stoppen met hozen