vrijdag 8 maart 2019

God en jij

Er schijnt een nieuwe hype te zijn in christenland.
De 40 dagen tijd. Ik zie de ene na de andere actie over mijn tijdlijn rollen.
We nemen ergens afstand van. Iets wat ons leven beheerst. Iets waar we van af willen.
In de meeste gevallen gaat dit over sociale media.
Maar we laten plotseling ook ongezonde tussendoortjes staan.
Het lijkt bijna een wedstrijd: wie geeft het meeste op? Wie martelt zichzelf het ergst?
Begrijp me niet verkeerd: ieder moet dit voor zichzelf beslissen en als het jou goed doet: doen!!!

Waar ik me wel aan stoor is dat het massaal gedeeld wordt op sociale media.
Waarom? Om elkaar te inspireren, of zit er iets anders achter?

Vasten is een zaak tussen jou en God.
Jouw hart en Gods hart.
Dicht bij de Vader zijn.
Je verootmoedigen en stil worden om je hart te richten op Hem.
Heeft iemand daar ook maar iets mee te maken? Buiten God en jij?
Het gaat niet om je best doen. Zo hard mogelijk werken.
Alles is uit God en door God.
Er is niets wat jij nog toe kunt voegen.

Je hart wagenwijd open zetten voor wat God geeft, daar gaat het om.
En dat zal je hart blijvend veranderen.
Niet alleen voor deze 40 dagen, maar voor altijd.

Probeer niets van jezelf toe te voegen!
Jezus heeft alles volbracht!
Aan Hem zij alle eer en glorie!


2 opmerkingen:

DanielleOnderweg zei

Precies.
Ook als je niet meer meedraait in sociaal-media land ontkom je er niet aan, er word heel veel over geschreven.

Aritha zei

Dank je wel. Helder geschreven.

Stoppen met hozen