maandag 14 januari 2019

Genade en waarheid


En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), 
vol van genade en waarheid.
Johannes 1:14

Jezus was vol van genade en waarheid.

Ik niet…
Ik gebruik ze vaak los van elkaar.
Ik wrijf iemand de waarheid onder zijn neus. En ik laat de genade links liggen.
Ik ontvang iemand met genade. En ik laat de waarheid achterwege.

Het lijkt net of die twee niet samen kunnen gaan bij ons.
We kiezen het een of het ander.

Waarheid is hard, onbarmhartig en veroordelend als ze zonder genade wordt gebracht.
Genade wordt goedkoop en oppervlakkig als de waarheid achterwege wordt gelaten.

Bij Jezus gaan ze hand in hand.

Want het heeft de Vader behaagt dat in Hem heel de volheid wonen zou…
Kolossenzen 1:19

Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk.
Kolossenzen 2:9

Het bovennatuurlijke van Jezus.
In Hem vinden we genade en waarheid.
Wat hebben we daar als mensheid behoefte aan.
Aan die goddelijke volheid…

Dat is wat Gods Geest alleen in ons bewerken kan.
Als we ons hart openstellen en door Hem gevuld worden.

Wees welkom Geest van God.
wees welkom Geest van God.
Leer ons te leven uit liefde, zoals Jezus heeft gedaan.
Leidt ons in waarheid en wijs ons waar te gaan.
Spreek tot ons hart, opdat wij U verstaan.
Wees welkom Geest van God.
– LEV – 










4 opmerkingen:

DanielleOnderweg zei

Wat een nadenken, mooi, dank je wel.

Petrina Haak zei

Wat klopt dat voor mij eigenlijk ook... Nooit bij stil gestaan... Dat Hij mag groeien met Zijn genade en waarheid in mij.

Johanneke zei

Mooi! Dank je wel, zet me echt tot nadenken.

www.annderverhaal.nl zei

Dit herinnert mij aan de boodschap die ik van mijn moeder leerde. Ze zei het alleen iets anders. Liefde zonder waarheid is hard maar waarheid zonder liefde is nog harder. Soms denk ik het wel te weten maar het ontglipt me even vaak want ik weet bijvoorbeeld niet altijd Hoe iets in de Bijbel bedoeld is. Wanneer ik de waarheid niet ken blijft de liefde en omdat het God het hart aanziet hoop ik -wanneer ik me vergis' op Zijn genade.

Stoppen met hozen