maandag 15 oktober 2018

Klei


Vorige week schreef ik een blog over stof. God maakt de mens uit stof.
Jezus gebruikte stof om een blinde weer te laten zien. Bij God is er altijd hoop.

Als je stof vermengd met water krijg je klei.
En klei, wat in de handen van een pottenbakker wordt gelegd kan worden gevormd tot wat de pottenbakker wil maken.

Maar nu Heere, U bent onze Vader!
Wij zijn het leem, U bent onze Pottenbakker,
wij zijn allen het werk van Uw handen. (Jesaja 64:8)

Ik val zo vaak terug in oude patronen of gedachten.
Maar wat is het bemoedigend om te lezen in Jeremia dat God steeds opnieuw wil beginnen met het hompje klei dat mijn leven voorstelt.
Steeds vormt Hij mij opnieuw.

Al voel ik me mislukt, ik ben nog steeds in Zijn handen.
Al voel ik me vast gelopen, Hij heeft nog nieuwe mogelijkheden.
Al voelt het alsof alles ophoudt, Hij maakt mij opnieuw;
en Hij zal het blijven doen, steeds als ik mezelf overgeef aan Zijn wil.

Die overgave maakt me zacht,
zo kan ik gevormd worden in de geduldige handen van mijn Maker.

Hij maakt mij tot een vat.
Een vat brengt uit zichzelf niets voort, maar het bevat iets en deelt daarvan uit.
God wil dat ik schoon, leeg en beschikbaar ben voor Hem.
Zodat Zijn leven in mij uitgegoten kan worden.

Hij doet de rest!

Heer doorzoek mijn hart,
maak het echt voor U.
Heer doorzoek mijn hart,
laat mij zijn als U.

U bent de Maker,
ik ben de klei.
Kneed mij en vorm mij,
Heer verander mij.





5 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wat een mooi vervolg op ´stof´. Het lied dat je aanhaalt is 1 van mijn favorieten. Je hoort het zelden nog in de kerk omdat het een oudje is. Terwijl het goed is dit te blijven herhalen want het drukt overgave uit.

Aritha zei

Ik vind het ook een mooi vervolg op je vorige blog.

we zijn breekbaar,

en toch bruikbaar!

DanielleOnderweg zei

Prachtig, dank je wel.

Johanneke zei

Wauw wat een prachtige blog, mooi ook hoe je de link legt met je blog over stof.

eenhartonderderiem.blogspot.com zei

Erg mooi! Als leem in de hand van de grote Pottenbakker. Hij maakt ervan wat Hij wil!

Stoppen met hozen